国際会議

募集中

国際会議 ICIET 2024 (12th International Conference on Information and Education Technology)のご案内

開催日時

2024318
- 320

  • 日程
    2024年3月18日~20日
  • 会場
    海峡メッセ下関

日時:2024年3月18日~20日
場所:海峡メッセ下関
投稿締切: 2023年11月20日 ■■■ 1か月ほど延長されました ■■■
投稿案内: http://www.iciet.org/ICIET2024-CFP.pdf

ICIET 2024は情報技術および教育技術に関連する問題を取り扱います。この会議の主な目的は、学術研究者、技術者、産業界の研究者が一堂に会し、経験や研究成果を交換・共有し、直面する現実的な課題や解決策を議論することにあります。基調講演には国内外から第一線の専門家や教授を招き、それぞれの専門分野で最新の情報を提供します。また、学生、研究者、技術者にとっては、技術的あるいは社会経済的な問題に関する助言や相談を受けることができる絶好の機会です。

ICIETに採択された論文は、Scopusにインデックスされるとともに、IEEE Xplore にて公開されます。また、優秀な論文の発表者には優秀発表賞が授与されます。

この機会にぜひ、ふるって研究論文をご投稿下さいますようお願い申し上げます。

୨୧ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – ୨୧
スケジュール
 査読対象論文:    2023年11月20日〆切(延長)
 査読結果の通知:   2023年12月10日(延長)
 早期参加登録:    2023年12月25日〆切(延長)
 ICIET 2024:     2024年3月18日~20日
୨୧ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – ୨୧

レギュラートピック
■ Research in Education:
Educational Research Experiences、Research on Technology in Education、Links between Education and Research、Research Methodologies、Engineering Research Centers

■ Technological Issues in Education:
e-Learning、Mobile learning、Apps for education、Blended Learning、
Web classroom applications、Online/Virtual Laboratories、Classroom and Laboratory: Integration、MLEs、LMS、Technology-Enhanced Learning、Industry and Business Innovation、Identity Management、Augmented Reality、Cloud Computing、ICT skills and competencies among teachers、ICT enhanced language teaching and learning

■ Computer Supported Collaborative Work:
CVEs、VLEs、Web 2.0 and Social Networking: Twitter, Blogs, Wikis …、Social Media in Education、Experiences in Web Technologies in Education、Training the e-trainer、Computer networks、Information networks、Wireless networks、Wireless communications

■ Educational Software and Serious Games:
3D Applications and Virtual Reality、Educational Software experiences、Experiences in Educational/Serious Games、Videos for Learning、Gamification

■ Quality Assurance in Education:
Academic experiences and best practice contributions、Accreditation /Assessment processes、Learning analytics、Quality standards at national and international level、Quality assurance in education. Virtual learning assessment、Quality assurance in education. Online Courses Accreditation

■ E-content Management and Development:
Knowledge Management experiences、ePortfolios、Intellectual Property Rights and Plagiarism、User-Generated Content、Digital Libraries and Repositories、Open source and open content projects、IT Services Management and Development、Service Science

■ Computers for Special Needs:
Accessibility、Ageing and Gerontechnology、AAL、Internet of Things and Sensor Technology、Assessment and Profiling、AT、AAC、Cloud Computing、Design for All (D4All) and Universal Design、eGovernment and eDemocracy、eHealth – Medicine and Care eInclusion、Policies and Legislation、eLearning and Education、HCI and Non Classical Interfaces、History in AT and eInclusion、Labour Market Integration、Social Innovation and (e) Service Delivery、Usability and Ergonomics、User centred Design and User Participation

スペシャルトピック
Computational Thinking、Virtual/Augmented reality、Computer vision、Image recognition、Image processing、Distributed systems、Database systems、Optimization algorithms、Professional Learning、AR, VR and mixed reality、Artificial Intelligence、Global Learning、Learner Profiles、Learning Sciences、Digital Citizenship、Student-centered learning、Signal Processing、LSI designs

୨୧ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – — – – – – – – ୨୧
共催
 山口大学、華南師範大学
後援
 岡山大学、島根大学、会津大学、東京工科大学、
 Southern Federal University、Laval University、University of Almeria
୨୧ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – — – – – – – – ୨୧

お問い合わせ
 ICIET 2014事務局 Ms. Ching Cao